گروه: اخبار دانشگاه

در واحد نور صورت گرفت:

برگزاري كارگاه تجاری‌سازی دستاوردهاي پژوهشی

کد خبر: 337 تاریخ انتشار: 1396/3/16 نویسنده: نبی خلیلی

کارگاه تجاری‌سازی دستاوردهاي پژوهشی توسط استاد محمد مهدي رباني مديرعامل شركت تينو ويژه استادان در سالن كنفرانس واحد نور برگزار شد.
image

به گزارش روابط عمومي واحد نور، دكتر صدرالدين متولي در كارگاه تجاري سازي دستاوردهاي پژوهشي با بيان اينكه تجاری سازی عبارت است از فرآیند تبدیل علم، فناوری، تحقیق جدید یا یک اختراع به محصول یا فرآیندهای صنعتی قابل عرضه در بازار، گفت: «اولین و مهم ترین چالش در فرآیند تجاری سازی در بخش هدف بروز می کند.»

رئيس واحد نور بيان كرد: «یکی از اهداف نهفته در تجاری سازی این است که مرز میان محیط علمی دانشگاه و محیط عملی جامعه تعریف شود، چون اگر نتوان این دو را به هم ربط داد، تجاری سازی صورت نمی گیرد.»

وي هدف از برگزاري این کارگاه را ترویج فرهنگ کارآفرینی و آشنایی اساتید و اعضاي هیات علمی دانشگاه با شاخص های دانشگاه کارآفرین و نیز ایجاد انگیزه در آنها در جهت راه اندازی کسب و کارهای فناورانه عنوان كرد.

مدير عامل شركت تينو با اشاره به اينكه تجارت در دنیای امروز هر روز متفاوت‌تر می‌شود، گفت: «عاملی که امروزه سبب موفقیت در تجارت می‌شود ایجاد شبکه‌های مختلف کاری‌ست. هر که ارتباطات بیشتری دارد، بیشتر پول‌سازی می‌کند. خیلی از اندیشمندان اصل تمرکز در یک کار را مطرح کردند که آن هم امروزه دچار تغییر شده است. نظريه جدید این است که ارتباط ایجاد کنید، مشتری داشته باشید، حال نیازهای مختلف او را بشناسید و پاسخ دهید.»

دكتر محمد مهدي رباني گفت: «نکته مهم دیگر که اهمیت شبکه سازی را مشخص می‌نماید مدل‌های جدید کسب و کار است که بیشتر آنها نمایان یا غیر نمایان روی شبکه سازی تمرکز کرده اند. نوآوری قدرتی ستودنی برای مقابله با رقباست، استراتژی کاهش قیمت برای رقابت دیگر سوخته است، حال جالب است بدانید بهترین و پول ساز ترین نوآوری‌ها از ارتباط و شبکه سازی شرکت‌ها شکل گرفته است.»

وي با بيان اينكه ارتباطات عامل اصلی موفقیت تجارت است و ایجاد چرخه فروش در حرفه تکنولوژی بسیار اهمیت دارد، گفت: «ایرانیان سراسر جهان، توانایی زیادی در کسب و کارهای فناوری‎محور دارند و در جهان در اين حوزه معروف هستند.»

مدير عامل شركت تينو عنوان كرد: «مهم‎ترین نکته این است که تلاش بی‎وقفه، مستمر و پایدار رمز ماندگاری کسب‎وکارهای فناوری‎ست و تنها ایده ناب کافی نیست.»

این مدرس ادامه داد که راه اندازی کسب و کار با مشارکت دانشجویان بهترین راهکار برای پیشگیری از مشکلات احتمالی ناشی از کاهش تعداد دانشجویان است.

در این کارگاه مفاهیم خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی نوين، کارآفرینی در ایران، دانشگاه کارآفرین، مدل‌های تجاری سازی و یافته‌های پژوهشی ارائه شد.

همچنين در اين كارگاه موضوعاتی مانند مزایا و چالش‌های تجاری سازی نتایج تحقیقات مراکز پژوهشی، راهکارهای توسعه فناوری و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی توسط مدرس این کارگاه بررسی و ارائه شد.

 

 

 

image

image

image
برچسب‌ها : استاد محمد مهدي رباني - كارگاه تجاری‌سازی - مديرعامل شركت تينو